FAQ

Najczęściej zadawane pytania

  1. Jakie materiały wykorzystywane są do produkcji biżuterii?

    Biżuteria OYCA wykonana jest z metali kolorowych takich jak mosiądz oraz miedź. Biżuteria jest lekka, może mieć kontakt z żywnością i zachowuje swój wygląd przez dziesiątki lat. Cieszy się zaufaniem naszych klientów od blisko 30-tu lat.

  2. Czy biżuteria może mieć kontakt z wodą?

    Najlepiej unikać jakiegokolwiek kontaktu z wodą. Żaden metal tego nie lubi ani szlachetny ani nieszlachetny. Pod wpływem wody i środków myjących metal traci połysk, a na powierzchni biżuterii mogą pojawić się trudne do usunięcia plamy.

  3. Czy regularne noszenie biżuterii nie spowoduje jej zniszczenia?

    Nie. Regularne noszenie biżuterii OYCA nie spowoduje jej zniszczenia (wyjątkiem mogą być uszkodzenia mechaniczne, powstałe na skutek sytuacji losowych – upadek z dużej wysokości, zgniecenie, zmiażdżenie itp.).

  4. Czy biżuteria zmieni się po czasie?

    Nie. Przy częstym noszeniu nawet sama się „poleruje”. Może się tak zdarzyć, że jeśli nie będzie długo noszona lub zostawiona np. w łazience gdzie jest wilgotno, to po czasie może trochę się zmatowić (stracić połysk). Jest to efekt pojawienia się tlenków metali na powierzchni metalu. Jeśli tak się zdarzy, wystarczy biżuterię mocno potrzeć o gruby materiał (koc, filc, grubsza bawełna) wówczas biżuteria odzyska swój blask (to efekt polerowania – tlenki same usuwają się z powierzchni).

  5. Czy pracownia wykonuje indywidualne projekty?

    W pracowni wykonujemy głównie własne projekty, ale oczywiście zdarza się, że realizujemy ozdoby według pomysłu naszych klientów.

  6. Czy mogę złożyć zamówienie drogą telefoniczną?

    Oczywiście. Numer kontaktowy podany jest w zakładce „kontakt”.

  7. Czy możliwy jest zwrot towaru?

    Oczywiście. Każdemu klientowi przysługuje 14-dniowy czas na zwrot zakupionych produktów, pod warunkiem, że biżuteria nie była noszona i nie posiada śladów użytkowania.

  8. Jaki jest czas oczekiwania na zamówiony produkt?

    W przypadku zamówień indywidualnych czas realizacji zamówienia wynosi około 3-4 dni roboczych. Czas realizacji zamówień hurtowych jest uzależniony od ilości zamówionych produktów i nie jest krótszy niż 2 tygodnie.

  9. Czy istnieje możliwość wysyłki za granicę?

    Oczywiście. W tym celu należy wcześniej skontaktować się z nami pod adresem sklep@oyca.pl, by ustalić koszt i warunki wysyłki.

  10. Czy możliwa jest sprzedaż hurtowa?

    Oczywiście. Odbiorcami naszych wyrobów są nie tylko klienci indywidualni. Od lat realizujemy także zamówienia hurtowe.

  11. Jak czyścić biżuterię?

    Jeśli biżuteria straci połysk i trochę się zmatowi, wówczas wystarczy potrzeć mocniej powierzchnię biżuterii o grubszą tkaninę (patrz także: odpowiedz na pytanie nr 5).

  12. Gdzie znajduje się pracownia? Czy można samemu wybrać i obejrzeć biżuterię?

    Pracownia znajduje się w samym centrum Poznania. Jest to tylko pracownia, nie prowadzimy sklepu stacjonarnego. Istnieje możliwość odwiedzenia pracowni po wcześniejszym umówieniu terminu i godziny spotkania.

  13. Jakie są godziny otwarcia pracowni?

    Pracownia jest otwarta w godzinach 8.30 –  16.00.

  14. Czy wszystkie sztuki biżuterii są takie same?

    Nie. Biżuteria OYCA jest wykonywana ręcznie. Nie zlecamy ani nie kupujemy nigdzie żadnych gotowych półproduktów.

    Każda sztuka biżuterii, jak przystało na ręczną pracę, jest inna. Zakupiona biżuteria będzie nieco różnić się od tej przedstawionej na zdjęciu w sklepie internetowym, może mieć nieco inny kształt i odrobinę różnić się detalami.

  15. Czy pierścionki mają możliwość regulacji wielkości?

    Tak, większość modeli pierścionków ma regulowane szyny, dzięki temu można je dopasować na dowolny rozmiar palca. Kilka wzorów nie ma szyn, ale wtedy wielkość reguluje się poprzez zaciśnięcie pierścionka wokół palca.